Personal branding is één van de pijlers van sociaal verkopen. Mensen kopen van mensen en de kern van sociaal verkopen is dat je als mens verbindt, waardevol bent voor je netwerk, gééft en inzichten deelt. Omdat LinkedIn een perfect platform is om jezelf op te presenteren en het erg waarschijnlijk is dat een potentiële zakenrelatie jouw profiel bekijkt is het belangrijk dat je propositie helder is op dit platform. Naast een geoptimaliseerd profiel zal je gedrag in lijn moeten zijn met je merk. Datgene wat je deelt past bij wat je wilt uitstralen. Zorg er dus voor dat je tijdlijn relevant is.
Met een sterk eigen merk en een heldere waardepropositie zet je belangrijke stappen om effectief klanten aan te trekken. In ons Succesvol Verkopen werkboek vind je handige tips om je profiel klantaantrekkelijk te maken.
Profiel- en portretfoto’s
Goede en professionele foto’s kunnen je boodschap versterken. Jarenlang gebruikte ik een uitgeknipte profielfoto als onderdeel van mijn merk. Veel fotografen nodigden me na het volgen van onze LinkedIn for Business workshop uit om eens een keer goede foto’s te laten maken maar ik was te zeer verknocht aan mijn eigen vertrouwde uitstraling op social media.
Mike van Bemmelen Fotografie
Nadat Mike van Bemmelen deelnam aan ons LinkedIn for Business Online Implementatietraject en me wederom werd voorgesteld om eens goede foto’s te laten maken ben ik overstag gegaan. Ik kende Mike al een tijdje vanuit mijn netwerk en was onder de indruk van zijn fotografie. Sinds enige tijd beschik ik dan ook over een nieuwe set foto’s voor mijn sociale media profielen en voor PR activiteiten.
Mike deelt zijn visie op profiel- en portretfoto’s in een blog op zijn website. Daarbij geeft hij ook praktische tips en handvatten om de beste versie van jezelf op camera vast te leggen. Meer informatie vind je hier.
Ik ben blij met mijn nieuwe foto’s.
