mvb2020-02-01-1013-scaled-1

Negen goede voornemens voor méér omzet en een geweldig resultaat

Hoe ga je méér omzet genereren? En een hoger rendement uit je verkoopinspanningen halen? Deze negen goede voornemens gaan je helpen om nóg succesvoller te worden op verkoopgebied.

Heb een plan, een verkoop- en marketingstrategie en voer deze uit! Als onderdeel van je actieplanning kun je deze negen goede voornemens meenemen en implementeren!

Negen goede voornemens voor méér leads, klanten en omzet

1. Stel een duidelijk doel vast – hoeveel omzet wil je realiseren. Als je niet weet waar je naartoe werkt dan kun je het ook niet bereiken of overtreffen. Maak je doel SMART en vervang de A van Acceptabel door Ambitieus.

2. Vertaal je omzetdoel naar heldere targets. Splits deze op in kleine realistische stukjes. Hoeveel nieuwe leads heb je nodig? Welk aantal omzetkansen moet dit opleveren? En hoeveel klanten zul je per week, maand of kwartaal moeten aantrekken om de gewenste omzet te behalen?

3. Hou jezelf scherp. Hou een maandelijkse evaluatie en stuur bij op de gerealiseerde omzet versus de gestelde targets. Lig je op schema en wat zul je moeten doen om volgende maand je target te halen? Schakel hulpbronnen in zoals collega’s, andere ondernemers, experts waaraan je zaken kunt uitbesteden. Of vraag een (omzet)coach om af en toe als commercieel regisseur te helpen.

4. Focus. Stel heldere commerciële prioriteiten. Alles wat je doet zou moeten bijdragen aan het behalen van je omzetdoelstellingen. Vraag je dit dus bij al je activiteiten af. En wanneer je concludeert dat sommige acties niet belangrijk zijn, overweeg dan om meer te delegeren. Of om bepaalde zaken helemaal achterwege te laten.

5. Implementeer de KASSA methode voor duurzame groei van je omzet, hierdoor focus je op duurzame omzetgroei. En zul je ook op langere termijn steeds meer rendement uit je eigen marketing- en verkoopinspanningen halen.

Met deze negen goede voornemens heb je alles in huis om een effectieve marketing- en verkoopstrategie uit te voeren. Hierdoor zul je méér leads, klanten en omzet realiseren.

6. Wees constant bezig met oogsten maar juist óók zaaien. Je wilt immers altijd kunnen oogsten en niet alleen op bepaalde momenten. Deze acquisitiemethode van planten naar plannen kan je daarbij helpen.

7. Leg al je verkoopactiviteiten vast in een sales crm systeem. Hierin kun je je klantgegevens en contactgegevens registreren. Maar bovenal de omzetkansen inzichtelijk maken! Gestructureerd pijplijn management zorgt voor overzicht, rust en voorspelbaarheid van omzet in de komende periode. Hulp nodig?

8. Traditionele verkoopmethodieken verliezen aan kracht. Dit komt door toenemende digitalisering, informatiebeschikbaarheid op internet en het gebruik van sociale media. Als gevolg hiervan verandert het commerciële landschap steeds meer van verkopen naar kopen. En is de verkoper dus later of helemaal niet in het proces betrokken. Deze beweging biedt hierdoor kansen voor verkopers en ondernemers de zich verdiepen en bekwamen in een effectieve verkoopmethodiek, social selling. Hierbij gaat de verkoper zich meer als marketeer gedragen en klanten aantrekken met behulp van sociale dynamiek en sociale netwerken. Omzetcoach.nl organiseert daarom regelmatig maatwerk en open workshops, challenges en trainingen over sociaal verkopen.

9. Verbeter je verkoopvaardigheden. Bedenk eens wat de impact kan zijn als je vijf tot tien procent meer potentiële klanttrajecten zou kunnen verzilveren dankzij betere gesprekstechnieken. Bij een huidige conversie van 25% betekent één extra gesloten deal per tien omzetkansen al veertig procent meer omzet! Omzetcoach.nl biedt laagdrempelige en praktijkgerichte verkooptrainingen zoals “Succesvol Verkopen Zonder Te Verkopen”. Ook organiseren we regelmatig praktijkgerichte sessies die je helpen je verkoop- en marketingvaardigheden te ontwikkelen.

Dit waren negen goede voornemens die je helpen om meer omzet te realiseren.

Bonusvoornemen: plan binnenkort eens een omzetgroeigesprek in met een van onze omzetcoaches. In een omzetgroeigesprek zullen we je kritische vragen stellen over je verkoop- en marketingstrategie. Hierdoor krijg je dus méér inzicht in je commerciële ontwikkel- en verbeterpunten. Er zijn geen kosten aan verbonden.

Deel dit bericht