Je verstuurt een nieuwsbrief en je baalt dat je slechts 20% tot 40% van je lezer de mail opent.
Zó kan ook jij je open percentage én click rate heel eenvoudig verbeteren en heb je direct meer rendement uit je marketinginspanningen.
Onlangs verzond ik een nieuwsbrief naar 1741 contacten. Deze mail kende een open percentage van 30,1% en een click percentage van 2,7%. Geen verkeerde cijfers, echter met letterlijk één druk op de knop verhoogde ik deze percentages naar 41,7% en 3,8%.
Vóórdat je deze tip toepast is het raadzaam om jezelf af te vragen waarom je open percentage laag is.
Check of je:
- een aantrekkelijke onderwerpregel hebt;
- een verleidelijke preview hebt;
- het juiste tijdstip van verzenden hebt gekozen
Zijn er zaken die je wilt veranderen?
Indien alles klopt stuur je de mail na minstens 24 tot 48 uur opnieuw naar alle ontvangers die de mail niet eerder hebben geopend. Dit is inmiddels een standaard feature in Active Campaign waarmee ik werk.
In andere mailprogramma’s moet je dit mogelijk nog via een segmentatie aangeven. Meer info nodig? Stuur een berichtje dan legt onze nieuwsbrievenspecialist graag uit waar je de feature vindt, ook in Mailchimp.
Jouw omzetgroei is onze passie.
Have fun!
Kosteloos en vrijblijvendadvies
Vraag nu kosteloos en vrijblijvend hieronder de nieuwsbriefscan aan bij nieuwsbrievenspecialist.nl voor een analyse van jouw nieuwsbrief op vijf essentiële omzetverhogende onderdelen.